- Met de introductie van de volledig nieuwe Trafic E-Tech electric biedt Renault een volledig elektrische variant in elke LCV-klasse.
- Nieuwe elektrisch aangedreven bedrijfswagen bevat alle kenmerken die het model in ruim veertig jaar tot een groot succes hebben gemaakt.
- Batterijpakket van 52 kWh goed voor een actieradius tot 297 km (WLTP).
De Renault Trafic is een succesnummer waar ruim 2,4 miljoen ondernemers sinds 1980 op vertrouwen. Met de introductie van de nieuwe, 100% elektrische Trafic E-Tech electric – als aanvulling op de Renault Kangoo E-Tech electric en Master E-Tech electric – opent een nieuw hoofdstuk in de rijke geschiedenis van de Trafic en biedt Renault nu van iedere lichte bedrijfswagen (LCV) een volledig elektrische variant.
ALLE VOORDELEN VAN DE TRAFIC, MAAR DAN VOLLEDIG ELEKTRISCH
Net als de andere elektrische bedrijfswagens van Renault sluit deze nieuwe uitvoering van de Trafic geen compromissen. Hij biedt dezelfde kwaliteiten als de versies met een verbrandingsmotor: niet alleen qua prestaties, maar ook wat betreft keuzevrijheid en mogelijkheden tot personalisatie.
De Renault Trafic E-Tech electric bezit alle pluspunten die het model in de afgelopen veertig jaar zo succesvol hebben gemaakt. De Trafic is uitgegroeid tot een icoon in zijn segment en staat op een verdienstelijke derde plaats van meest verkochte bedrijfswagens in Europa.
DE RUIMSTE KEUZE
De Renault Trafic biedt de ruimste keuze in lengtematen, veelzijdigheid en laadmogelijkheden van alle bedrijfsauto’s. Dat geldt ook voor de nieuwe Trafic E-Tech electric:
- Twee lengtematen (5,08 of 5,48 meter) en twee hoogtematen (1,967 en 2,498 meter)
- Laadruimte (gesloten bestelwagen) variërend van 5,8 tot 8,9 kubieke meter
- Tot 4,15 meter laadlengte (in de verlengde L2-versie, met scheidingswand en luik)
- Tot 920 kg trekvermogen en 1,1 ton laadvermogen
- Ook beschikbaar als platform-cabine
- Uiterst modulair en welhaast onbeperkte aanpassingsmogelijkheden via een netwerk van ruim 359 gecertificeerde conversiepartners
De totale opbergruimte in het interieur bedraagt maar liefst 88 liter (19,7 liter in de middenconsole, 14,6 liter in de portieren en 54 liter onder de bijrijdersbank). In sommige uitvoeringen is het dashboardkastje een Easylife-lade, met een slim openingsmechanisme dat het extra handig maakt voor de bestuurder en 6,6 liter aan opbergruimte biedt.
De Renault Trafic was een van de eerste bedrijfswagens die als ook ‘mobiel kantoor’ kan fungeren. Zo is de rugleuning van de middelste volledig neerklapbaar en te gebruiken als ‘bureau’ inclusief een opbergvak voor bijvoorbeeld een notitieblok, of te gebruiken als lunchtafeltje. Mede door de Renault Trafic is deze handige, onmisbare uitrusting de nieuwe standaard geworden voor vakmensen in hun bedrijfswagens.